Perwoll Perwoll Perwoll

#Relearn

Разберете бавната мода

Революция в бавната мода

Знаете ли, че един от най-големите замърсители в света е модната индустрия1? Според ООН, индустрията е отговорна за 10% от глобалните емисии2 на въглерод, и се предвижда да нараснат с повече от 60% до 2030 г.3


В отговор на това идва бавното модно движение. Започвайки като шепот, с годините той набира скорост и доста глас. Тъй като търсенето на органично получени материали и добре направени облекла, произведени на местно ниво от адекватно платени служители, нараства, ние обръщаме поглед назад към историята на устойчивата мода и отбелязваме важните етапи, които направиха това възможно:

Хронология на бавната модна еволюция

A timeline highlighting the history of sustainable fashion

1980-90-те: Възходът на бързата мода

Задвижвана от потребителското търсене на евтина мода за еднократна употреба, модната индустрия преживява революция в търговията на дребно, която преобразява света. Индустрията произвежда постоянна лавина от нови облекла в търговските обекти. Прославят се ниските цени - колкото по-евтино, толкова по-добре.

 

1991: Преломният момент

Грандиозен скандал породен от информация за ниски заплати и опасни условия във фабриките в Индонезия удари Nike през 1991 г. Тъй като това предизвика обществен гняв, много компании започват да инвестират в етични производствени практики, за да защитят репутацията си5.

 

1995: Набиране на инерция

В отговор на съвсем реалните етични проблеми, свързани с веригите за доставки, Световната организация за справедлива търговия се основава през 1995 г., за да насърчи производителите, търговците на дребно и потребителите да работят заедно за по-устойчива, справедлива глобална икономика. Компаниите, които са в челните редици на бързата мода, стават мишена заради ниските заплати и лошите условия на труд, и започват да осъзнават, че бъдещето е в устойчивото поведение.

 

2007: Създадено е ново движение

Терминът „бавна мода“ е измислен през 2007 г. от Кейт Флетчър от Центъра за устойчива мода. Както при движението „бавно хранене“, Флетчър вижда необходимостта от забавяне на бързата мода. В статията си, публикувана през тази година в „Еколог“, тя пише: „Бавното не е обратното на бързото - няма дуализъм - а различен подход, при който дизайнерите, купувачите, търговците и потребителите са по-наясно с въздействието на продуктите върху работниците, общностите и екосистемите. "

През същата година се приема регламентът REACH на ЕС за подобряване на защитата на човешкото здраве и околната среда от химикали.

 

2009: Законодателство и разпоредби

Две години по-късно, през 2009 г., ЕС приема Регламент на Комисията №. 551, което прави използването на фосфори незаконно в перилните и почистващи препарати.

 

2013-днес: Победа за човечеството

Подобно на изгряващия феникс, през 2013 г. от пепелта на катастрофата в Рана Плаза, в Бангладеш, се заражда Модната революция. Призовавайки хората в над 100 държави да се включат в кампания с цел промяна, с помощта на хаштага #whomademyclothes, това скоро се превръща във феномен в социалните медии и вдъхновява милиони, като допринася успешно за бавната и устойчива модна революция.

Two fast fashion consumers walking with shopping bags

Днес: #RethinkFashion

През последните десет години топ дизайнери като Стела Маккартни и Алесандро Микеле се отдръпват от натиска да доставят нови продукти все по-бързо и активно започват да допринасят по-малко за бързата мода. Независимите етикети, които поставят съвършенството на първо място, печелят отличия в индустрията.


Благодарение на повишената информираност на обществеността относно въздействието на бързата мода върху околната среда, водещите марки, включително H&M, стартират програми за рециклиране на дрехи; Levi’s оглавява кампания за устойчиво развитие; дизайнери от висок клас като Gucci се ангажират с по-устойчиви практики. Сега всичко зависи от нас, потребителите, да покажем, че това не е просто отминаваща тенденция, а истинско желание да #RethinkFashion.

 

Поведението на потребителите най-накрая се променя. Вместо да се втурваме към магазините, ние ценим повече това, което вече имаме, и купуваме по-малко дрехи или даваме на старите нов живот.

Като стана дума за етапи, искате да ли видите нашите? Ето къде сме в стремежа си към устойчиво развитие с Perwoll.